07/01/2023 applebite

Τρία χρόνια μετά την Covid, τα μεγάλα μουσεία του Παρισιού ξαναβρίσκουν το χρώμα τους

Τρία χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας της Covid 19 και εξακολουθώντας να στερούνται τους Ασιάτες επισκέπτες τους, τα μεγάλα μουσεία του Παρισιού ανέκαμψαν με μια καθαρή αύξηση της επισκεψιμότητας το 2022 που τείνει να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019.

Παρόλο που οι τουρίστες από την Ασία εξακολουθούν να λείπουν, οι ξένοι, κυρίως οι Αμερικανοί, έχουν κάνει την επιστροφή τους στα πολιτιστικά αξιοθέατα της πρωτεύουσας, η οποία έχει δει μεγάλες εκθέσεις (Μουνκ, Κοκόσκα, Φρίντα Κάλο) και άλλων δημοφιλών καλλιτεχνών και την επιστροφή του κοινού κοντά στα μουσεία του Δήμου του Παρισιού, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη.

Με 7,8 εκατομμύρια επισκέπτες, το Λούβρο, το μεγαλύτερο μουσείο του κόσμου, θα καταγράψει αύξηση 170% σε σχέση με το 2021, αλλά 19% λιγότερους από το 2019 (9,6 εκατομμύρια). Οι Αμερικανοί (18% των επισκεπτών το 2022 έναντι 16% το 2019) επιστρέφουν δυναμικά, αλλά το Κινεζικό κοινό (8% των επισκεπτών το 2019) παρέμεινε εκτός.Μια απουσία που «αντισταθμίζεται» από την αυξημένη παρουσία των Ευρωπαίων (Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία), ακόμη και αν το μουσείο λέει ότι υπέφερε από τους περιορισμούς της διεθνούς κινητικότητας που εξακολουθούσαν να ισχύουν το πρώτο τρίμηνο.

«Αυτό αποτελεί μεγάλη ενθάρρυνση», λέει η πρόεδρος του μουσείου Λοράνς ντε Καρς, η οποία είναι αποφασισμένη, όπως και πολλοί συνάδελφοί της, να δώσει προτεραιότητα στην υποδοχή των επισκεπτών. Πέρυσι, το 60% από αυτούς επισκέφθηκε τις γκαλερί του Λούβρου για πρώτη φορά και το 45% ήταν κάτω των 25 ετών. Για να βελτιωθούν οι συνθήκες της επίσκεψής τους, αποφασίστηκε τον Ιούνιο η ημερήσια χωρητικότητα 30.000 εισιτηρίων, καθώς και η επιστροφή της βραδιάς της Παρασκευής και η προσφορά ζωντανών παραστάσεων σύμφωνα με τις τρέχουσες εκδηλώσεις του μουσείου.

Ο πύργος των Βερσαλλιών, ένας από τους πιο επισκέψιμους χώρους της Γαλλίας, επωφελήθηκε επίσης από την επιστροφή των ξένων επισκεπτών, οι οποίοι αντιπροσώπευαν το 77% του συνολικού αριθμού των επισκεπτών το 2022. Ο συνολικός αριθμός των επισκεπτών ανέρχεται σε 6,9 εκατομμύρια (επισκέψεις στο κάστρο και παραστάσεις), 16% λιγότεροι από το 2019 (8,2 εκατομμύρια), μακριά από την πτώση 73% που καταγράφηκε το 2021.

Σπουδαίες εκθέσεις

Φάρος του ιμπρεσιονισμού στην καρδιά του Παρισιού, το Μουσείο Ορσέ προσέλκυσε 3,2 εκατομμύρια επισκέπτες το 2022 (-10% σε σχέση με το 2019, έτος ρεκόρ με 3,6 εκατομμύρια), εκ των οποίων το 58% ήταν ξένοι και το ποσοστό των παιδιών κάτω των 18 ετών έφτασε το 14% το 2022. Ο αντίστοιχος χώρος του, το Ορανζερί, έχει σχεδόν επανέλθει στα επίπεδα του 2019, με λίγο πάνω από ένα εκατομμύριο άτομα να περνούν τις πόρτες του (-1%).

Η μεγάλη φθινοπωρινή αναδρομική έκθεση για τον Νορβηγό ζωγράφο Έντβαρντ Μούνκ στο Ορσέ βρίσκεται σε πορεία να σπάσει ρεκόρ με 600.000 επισκέπτες τρεις εβδομάδες πριν από το κλείσιμό της. Ανανεώνοντας την παράδοση των μεγάλων διεπιστημονικών εκθέσεων που έχει κάνει τη μοναδικότητά του, το Κέντρο Πομπιντού, υποδέχθηκε τρία εκατομμύρια ανθρώπους, κυρίως Παριζιάνους, και διπλασίασε την επισκεψιμότητά του σε σχέση με το 2021 (1,5 εκατομμύριο), επιστρέφοντας «σε ένα επίπεδο κοντά σε αυτό του 2019», σύμφωνα με το μουσείο. Οι μόνιμες συλλογές μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης του κατέγραψαν μάλιστα περισσότερους επισκέπτες από ό,τι το 2019 (1,5 εκατομμύρια έναντι 1,4 εκατομμυρίων).

Μετά από έξι χρόνια εργασιών ανακαίνισης για τα μισά από αυτά, τα 14 μουσεία της πόλης του Παρισιού κατέγραψαν από την πλευρά τους «ένα ιστορικό ρεκόρ», υπογραμμίζει το AFP από την ίδρυση του Μουσείου του Παρισιού. Ανάμεσά τους, το μουσείο του Καρναβαλέ για την ιστορία του Παρισιού, που επαναλειτουργεί από το 2021, συγκέντρωσε συνολικά περισσότερους από ένα εκατομμύριο επισκέπτες, όπως και το Πετί Παλέ, ενώ το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Πόλης του Παρισιού (MAM) κατέγραψε σχεδόν 560.000 επισκέπτες, σχεδόν διπλάσιους σε σχέση με το 2019, που προσελκύστηκαν από μεγάλες εκθέσεις, όπως αυτές που είναι αφιερωμένες στον Αυστριακό ζωγράφο Όσκαρ Κοκόσκα, στο MAM, ή στη Φρίντα Κάλο στο Παλέ Γκαλιέρα.

Στο πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας του για το κοινό από το 2019, το Κέντρο Εθνικών Μνημείων (CMN), το οποίο διαχειρίζεται περίπου 100 πολιτιστικούς χώρους, μεταξύ των οποίων το αβαείο του Μοντ Σεν Μισέλ, η Αψίδα του Θριάμβου και η Αγία Καπέλα στο Παρίσι, επιστρέφει επίσης στο επίπεδο πριν από την υγειονομική κρίση με περισσότερους από 10 εκατομμύρια επισκέπτες έως το 2022.

Πηγή: AFP

www.ertnews.gr