Ο κ. Γιώργος Κορρές είναι επαγγελματίας αυτοκινητιστής ταξί επί 13 χρόνια και πριν 2,5 χρόνια αποφάσισε να επιλέξει ένα αυτοκίνητο διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο – βενζίνη) ως το επόμενο επαγγελματικό του όχημα. O ίδιος αναλύει στο Taxi&Driver γιατί το επέλεξε και πώς κρίνει αυτή του την επιλογή.
Ποιο είναι το επαγγελματικό όχημα που έχετε επιλέξει;
Το επαγγελματικό αυτοκίνητο ταξί που έχω εδώ και 2,5 περίπου χρόνια είναι το Skoda Octavia 7 G-Tec με φυσικό αέριο. Με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία μου, θεωρώ πως είναι το πιο οικονομικό όχημα, αφού είναι 30% πιο οικονομικό από το πετρέλαιο.
Έχετε παρατηρήσει διαφορά στην απόδοση σε σχέση με τα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου;
Όχι, ίσα ίσα που είναι ακόμη πιο γρήγορο. Το προηγούμενο αυτοκίνητο που είχα ήταν 1.900 κυβικά. Αυτό είναι 1.400 κυβικά κι έχει ακριβώς τις ίδιες επιδόσεις. Είναι πολλοί αυτοί που φοβούνται ότι «δεν τραβάει». Αυτό που έχω να πω εγώ είναι ότι «τραβάει» μια χαρά κι ότι είναι ένα δυνατό και αξιόπιστο αυτοκίνητο, παρά τα όσα ακούγονται. Άλλωστε, με ένα test drive μπορεί εύκολα να διαπιστωθεί η απόδοση ενός αυτοκινήτου.
Γιατί επιλέξατε ένα αυτοκίνητο φυσικού αερίου;
Επειδή είναι πολύ οικονομικό και, στα 2 χρόνια και κάτι που έχουμε το αυτοκίνητο μαζί με τον αδερφό μου, έχουμε κάνει απόσβεση στη διαφορά του κόστους αγοράς μεταξύ οχήματος φυσικού αερίου και πετρελαίου, μόνο από την οικονομία καυσίμου. Σκεφτείτε ότι γεμίζει με 12,5 ευρώ και κάνεις 350 χιλιόμετρα μέσα στην Αθήνα! Σε ανοιχτό δρόμο όπως οι Εθνικές Οδοί μπορείς να κάνει 400-450 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα, ανάλογα με την ταχύτητα που πηγαίνεις.
Η κατανάλωση ήταν όσο χαμηλή περιμένατε;
Η κατανάλωση αποδείχθηκε χαμηλότερη από ό,τι περίμενα. Πριν λίγες μέρες έκανα ένα μεγάλο ταξίδι και το αυτοκίνητο αποδείχθηκε πιο οικονομικό από τις προσδοκίες μου. Πήγα στο Άγιο Όρος και γύρισα, δηλαδή 1.400 χιλιόμετρα, με 45 ευρώ φυσικό αέριο. Γεμίσαμε στη Λαμία και στη Θεσσαλονίκη και το αμάξι έκαψε συνολικά 45 ευρώ πήγαινε-έλα. Μου έκανε φοβερή εντύπωση γιατί εγώ προσωπικά δεν έχω συνηθίσει σε τέτοιες τιμές, ούτε καν με το πετρέλαιο. Αλλά και μέσα στην πόλη, σαν εργαλείο δουλειάς είναι ασύγκριτα οικονομικό. Με το προηγούμενο αυτοκίνητο που ήταν πετρέλαιο, έκανα σε κάθε βάρδια 250 χιλιόμετρα κι έβαζα 18 ευρώ. Τώρα με το φυσικό αέριο, βάζω 8 ευρώ για τα ίδια χιλιόμετρα. Δηλαδή 10 ευρώ διαφορά σε κάθε βάρδια.
Έχετε υπολογίσει το ετήσιο κέρδος από την κατανάλωση καυσίμου;
Με το φυσικό αέριο έχω κερδίσει περίπου 3.000 ευρώ ετησίως από το σύνολο των εξόδων μου για τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου. Οπότε, μέσα στα 2,5 χρόνια που το έχω, έχω εξοικονομήσει 7.500 ευρώ, ένα πολύ σημαντικό ποσό για τα σημερινά δεδομένα.
Τι συμβαίνει με τη συντήρηση ενός τέτοιου οχήματος;
Στην αρχή άκουγα ότι τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου βγάζουν προβλήματα και το φοβόμουν κι εγώ. Πάντως μέχρι στιγμής, στα 260.000 χιλιόμετρα που έχει κάνει δεν έχει βγάλει κανένα απολύτως πρόβλημα και πιστεύω ότι δε θα βγάλει κιόλας. Το λέω γιατί για την αγορά του συγκεκριμένου αυτοκινήτου απευθύνθηκα σε έναν αντιπρόσωπο που τον ξέρω και τον εμπιστεύομαι. Όταν, λοιπόν, τον ρώτησα τη γνώμη του, μου είπε ότι είναι το πιο οικονομικό, ότι δεν πρόκειται να πάθει τίποτα και να μην ακούω τι λέει ο καθένας. Οπότε, δεν έχω κανένα λόγο να ανησυχώ.
Σας έχει δυσκολέψει το γεγονός ότι είναι περιορισμένος ο αριθμός πρατηρίων ανεφοδιασμού;
Εμένα δε με έχει δυσκολέψει γιατί μένω κοντά σε ένα πρατήριο Fisikon. Αλλά και για όσους δεν μένουν κοντά σε κάποιο, πιστεύω ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από όσο νομίζουν. Αν γεμίζεις πριν ή μετά από κάθε βάρδια, σε μια διαδρομή που έχεις εσύ καθορίσει, πιστεύω είσαι καλυμμένος. Άλλωστε, σιγά σιγά ανοίγουν περισσότερα πρατήρια. Άνοιξε ήδη αυτό του αεροδρομίου που έχει διευκολύνει πολλούς οδηγούς ταξί.