του Γεώργιου Σπυρόπουλου αντιπροέδρου του ΣΑΤΑ
Με αυτό το νομοθετικό πλαίσιο, η Uber αναγκάστηκε να αναστείλει τη λειτουργία της στον τομέα των Ε.Ι.Χ. και έκτοτε δεν έχει ξαναλειτουργήσει σε αυτό το επίπεδο. Τα αποτελέσματα ήταν άμεσα και ο κλάδος των ταξί επανέκτησε σχεδόν το σύνολο του μεταφορικού έργου που μας είχε υποκλαπεί.
Στην συμπλήρωση αυτής της τριετούς θητείας της διοίκησης του ΣΑΤΑ, θεωρώ υποχρέωσή μου να κάνω έναν σύντομο απολογισμό του έργου που έγινε, με σκοπό την διασφάλιση των συμφερόντων του κλάδου. Το κύριο βάρος των δράσεων και των ενεργειών μας επικεντρώθηκε στην αντιμετώπιση των παρανομιών της Uber, φαινόμενο που αντιμετωπίζουμε όχι μόνο εμείς, αλλά και οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης.
Με συντονισμένες προσπάθειες από την πλευρά της διοίκησης του ΣΑΤΑ και την στήριξη του Υπουργείου Μεταφορών που άκουσε και έκανε δεκτά τα αιτήματά μας, πετύχαμε την ψήφιση του Ν 4530/2018, που έβαλε τα διακριτά όρια μέσα στα οποία μπορούν να παρέχονται ηλεκτρονικές διαμεσολαβητικές υπηρεσίες, καθώς και τις προϋποθέσεις για την λειτουργία τους.
Με αυτό το νομοθετικό πλαίσιο, η Uber αναγκάστηκε να αναστείλει τη λειτουργία της στον τομέα των Ε.Ι.Χ. και έκτοτε δεν έχει ξαναλειτουργήσει σε αυτό το επίπεδο. Τα αποτελέσματα ήταν άμεσα και ο κλάδος των ταξί επανέκτησε σχεδόν το σύνολο του μεταφορικού έργου που μας είχε υποκλαπεί. Σύμφωνα με πρόχειρα στοιχεία που διαθέτουμε, η αύξηση του μεταφορικού έργου για τα ταξί αυξήθηκε σε ποσοστό 30% τους τελευταίους 9 μήνες.
Με τον ίδιο νόμο (4530/2018) πετύχαμε την τριετή αναστολή της υποχρέωσης να αλλάξουμε αυτοκίνητο (όριο ηλικίας οχημάτων) κι αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στις οικονομικές υποχρεώσεις μας.
Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με τα συναρμόδια υπουργεία προκειμένου να επιτευχθούν ρυθμίσεις σε ότι αφορά τα χρέη των συναδέλφων, ειδικά αυτά που αφορούν τα ασφαλιστικά ταμεία. Ο επανυπολογιμός των ληξιπρόθεσμων οφειλών με κριτήριο το εισόδημα των αντίστοιχων ετών, ευελπιστούμε ότι θα δρομολογήσει μείωση των οφειλών από 50% έως 85%. Αυτό σε συνδυασμό με τη δυνατότητα καταβολής της οφειλής σε 120 δόσεις δημιουργεί συνθήκες ανακούφισης και ελπίδας για χιλιάδες αυτοκινητιστές ταξί που είναι εγκλωβισμένοι στη μέγγενη των χρεών.
Πρόσφατα, ψηφίστηκε νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία δεν απαιτείται ασφαλιστική ενημερότητα για την αντικατάσταση του παλαιού αυτοκινήτου.
Πιστοί σε όσα είχαμε υποσχεθεί, πράξαμε ότι ήταν δυνατό για να πετύχουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε και δεν σταματάμε εδώ. Συνεχίζουμε με περισσότερη δύναμη και πείσμα για τον κλάδο και τους συναδέλφους, γι αυτό στηρίζω με την υποψηφιότητά μου τον Θύμιο Λυμπερόπουλο. Θα ήταν παράλειψή, μου να μην ευχαριστήσω το Υπουργείο και ιδιαιτέρως τον Υπουργό Χρήστο Σπίρτζη ,που έσκυψε επάνω στα προβλήματα του κλάδου και έλυσε τα περισσότερα και σημαντικότερα από αυτά.